edu.lom.hr
Slanje terapije i narudžbe preko mobilne aplikacije?
Unatoč činjenici da se relativno brzo proširila vijest da je s radom započeo mobilni portal za pacijente, kojeg građani mogu koristiti kako bi se naručili kod svog obiteljskog liječnika, Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) je tu vijest demantirao.
Iz HZZO-a poručuju kako navedeni portal za pacijente nije dovršen, a o njegovom o njegovom početku rada, javnost će biti pravovremeno obaviještena.
Da podsjetimo, radi se o portalu koji će omogućiti komunikaciju pacijenata s liječnicima putem mobilnog telefona. Kada se pusti u rad, preko aplikacije će biti moguće naručivanje u ordinacije obiteljske medicine, slanje zamolbe za obnovu kronične terapije, a bit će moguće poslati i zamolbu za neke uobičajene administrativne dokumente, poput doznaka.
Pacijentima će pristup mobilnom portalu biti omogućen od strane izabranog liječnika, koji će pacijentu dati lozinku potrebnu za korištenje portala.
U međuvremenu, svi osiguranici mogu pristupiti sustavu e-Građani, preko kojeg mogu pratiti svoje medicinske podatke, među kojima mogu pratiti:
• propisane i preuzete lijekove u ljekarnama,
• nalaze i otpusna pisma iz bolnica i ustanova specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite.
Pri ulazu na e-Građani, korisnici se trebaju autorizirati nekom od vjerodajnica sigurnosne razine 3 ili 4, npr. e-Osobnom iskaznicom, mTokenom e-Građani koji izdaje Fina ili pak mTokenom neke od komercijalnih banaka.
Nakon uspješne autorizacije otvara se web aplikacija s osobnim podacima građana, koja omogućuje uvid u dio vlastitih medicinskih podataka iz Centralnog zdravstvenog informacijskog sustava Republike Hrvatske (CEZIH). Svi podaci nalaze se u sigurnom i višestruko zaštićenom sustavu te nisu javno dostupni.
Portal zdravlja omogućuje građanima da izabranim liječnicima obiteljske medicine, dentalne medicine, ginekologu, odnosno pedijatru, dozvole ili zabrane pristup podacima. Također omogućuje uvid u to tko je, kada i koje podatke pregledavao.
Izvori:
HZZO
Jutarnji list